17.2.5. Voorlopige massieven

Principe schets: Bijzicht

Principe schets: Bovenaanzicht

Maximum toelbaar moment door het massief

In de richting loodrecht aan het spoor:

M= 89 kN.m

In de richting evenwijdig aan het spoor:

M// = 66 kN.m

Tabel maximum toelbaar hoek

Type bovenleiding

Maximale hoek χ [°]

Maximale hoek χ [rad]

C-100

94,5

1,649

C-107

94,5

1,649

Ca-100

94,5

1,649

Ca-107

94,5

1,649

Cm-120

93

1,623

R1-120

102

1,780

R1-200

96,5

1,684

R1-300

96,5

1,684

R1-300m

95,5

1,667

R1-300r

96,5

1,684

R1-350

94,5

1,649

R1-350r

94

1,641

R3-100

95,5

1,667

R3-107

95,5

1,667

R3-120

93,5

1,632

R3-150

92,5

1,614

S1-100

103,5

1,806

S1-107

104

1,815

S2 en S3-100

95,5

1,667

S2 en S3-107

95,5

1,667

Voorwaarden voor de geldigheid van de tabel

  • Gestandaardiseerde paal gedefinieerd: HEB 220 lengte 10 m en console S4,5;

  • Enkel 1 bovenleiding opgehangen;

  • Spanwijdte van maximum 56 m links en rechts;

  • Normale systeemhoogte;

  • Maximale hoogte tussen de rijdraden en de bovenkant van het massief: 5,38 m;

  • Wind: Medium;

  • Positie ven de paal op het massief: gecentreerd, binnenkant of buitenkant van het spoor.

Conditie voor de kantelstabiliteit van het massief

De linker en de rechter hoeken moet beide lager zijn dan de waarde van de hoek opgegeven in de tabel.

Illustratie