17.2.5. Voorlopige massieven
Principe schets: Bijzicht
Principe schets: Bovenaanzicht
Maximum toelbaar moment door het massief
In de richting loodrecht aan het spoor:
M┴ = 89 kN.m
In de richting evenwijdig aan het spoor:
M// = 66 kN.m
Tabel maximum toelbaar hoek
Type bovenleiding |
Maximale hoek χ [°] |
Maximale hoek χ [rad] |
---|---|---|
C-100 |
94,5 |
1,649 |
C-107 |
94,5 |
1,649 |
Ca-100 |
94,5 |
1,649 |
Ca-107 |
94,5 |
1,649 |
Cm-120 |
93 |
1,623 |
R1-120 |
102 |
1,780 |
R1-200 |
96,5 |
1,684 |
R1-300 |
96,5 |
1,684 |
R1-300m |
95,5 |
1,667 |
R1-300r |
96,5 |
1,684 |
R1-350 |
94,5 |
1,649 |
R1-350r |
94 |
1,641 |
R3-100 |
95,5 |
1,667 |
R3-107 |
95,5 |
1,667 |
R3-120 |
93,5 |
1,632 |
R3-150 |
92,5 |
1,614 |
S1-100 |
103,5 |
1,806 |
S1-107 |
104 |
1,815 |
S2 en S3-100 |
95,5 |
1,667 |
S2 en S3-107 |
95,5 |
1,667 |
Voorwaarden voor de geldigheid van de tabel
-
Gestandaardiseerde paal gedefinieerd: HEB 220 lengte 10 m en console S4,5;
-
Enkel 1 bovenleiding opgehangen;
-
Spanwijdte van maximum 56 m links en rechts;
-
Normale systeemhoogte;
-
Maximale hoogte tussen de rijdraden en de bovenkant van het massief: 5,38 m;
-
Wind: Medium;
-
Positie ven de paal op het massief: gecentreerd, binnenkant of buitenkant van het spoor.
Conditie voor de kantelstabiliteit van het massief
De linker en de rechter hoeken moet beide lager zijn dan de waarde van de hoek opgegeven in de tabel.